het spijt me

  • Johan

    Het spijt me dat een bewoner zijn vrijheid wordt ontnomen door bedrekken omhoog te doen.

    Het spijt me dat ik dit doe om een bewoner niet uit bed te laten vallen.

    Het spijt me dat een bewoner een beperkende maatregel als een blad voor zijn rolstoel heeft.

    Het spijt me dat ik daardoor een bewoner nog en stuk zelfstandigheid met betrekking tot eten en drinken kan geven

    Het spijt me dat een bewoner als een beperkende maatregel een soort pyama aangeeft die geheel is dicht geritst

    Het spijt me dat ik daardoor een dementerende bewoner de mogelijkheid ontneem zijn eigen sorry hoor, poep ,op te eten

    Het spijt me dat een bewoner uit beperkende maatregel een kuipstoel heeft

    Het spijt me dat ik daardoor bij een wilsonbekwame bewoner voorkom dat hij gaat staan en daardoor een heup breekt

    Het spijt me dat ik dit allemaal wel doet

    Het spijt me; daar neemt geen enkel familielid genoegen mee als een bewoner een heup breekt doordat hij uit bed is gevallen.

    Het spijt me; daar neemt geen enkel familielid genoegen mee als de zelfstandigheid word afgenomen als ik geen tafelblad gebruik

    Het spijt me; daar neemt geen enkel familielid genoegen mee als een dementerende bewoner zijn fecalien opeet en ik doe er niets mee.

    Het spijt me; daar neemt geen enkel familielid genoegen mee als ik een wilsonbekwame bewoner in een normale stoel zet en deze bewoner is uit zijn stoel gestapt en heeft daardoor iets gebroken

    Het spijt me; ons werk in de (verpleeghuis)zorg was weer eens in het NOS nieuws.

    Word het niet eens tijd dat de media zeggen “het spijt ons”; we brengen weer nieuws zonder na te gaan waarom dingen in de verpleeghuis(zorg) gebeuren?

    Meer lezen?

    http://ziekenverzorgende.web-log.nl

  • saskia

    Mooi ik was al eens op je weblog geweest. Erg goed. Je geeft erg mooi de dillema's aan waar je in de zorg tegen aan loopt en de keuzes waar je tegenaan loopt. De bewoner staat voorop maar leg dat maar eens aan de familie uit die kijken naar hun dierbare en willen van alles het beste natuurlijk. En ook al gaat alles goed en is er eens wel voldoende personeel enz. enz. dan nog kunnen er wel eens dingen mis gaan.

    groet Saskia