Wie o wie van jullie heeft er ervaring mee met het plaatsen van zijn ouders (of schoon-) in een woonzorg (geen verpleegehuis).
Mijn ouders hebben mij vanmorgen gezegd dat ze nu wel inzien dat het verhuizen naar een gewone flat (wonen nu in een groot huis) niet de oplossing is maar dat ze zorg nodig hebben.
Nu hebben wij ze 2 jaar geleden al als woningzoekende ingeschreven via het woningbureau en bij 4 verschillende woonzorgcentra.
Uiteraard is hier nog helemaal niets uit gekomen maar de nood wordt nu echt hoog.
Ik heb vandaag bij hun thuis flink gesopt (ja thuiszorg hebben ze maar ja die doet de globale dingen).
Voor hun is het nu toegeven dat het zo niet meer gaat een hele aderlating en voor ons een opluchting dat ze dit nu zelf ook inzien.
Manlief gaat een gesprek aanvragen met hun huisarts (met mijn vader erbij) in de hoop dat die nu eindelijk eens iets voor ze gaat betekenen.
Het beroep wat wij aangespannen hebben na een afwijzing van ons bezwaarschrift tegen de gemeente speelt pas over een week of 6 en ik moet gewoon nu echt aktie gaan ondernemen.
Wie o wie heeft ook met dit verhaal gestoeid en kan mij advies geven.
ps. ik heb dit verhaal ook op het vrouwenpb geplaats dus het is een beetje een croshpost maar ik wil zo graag advies hebben.