Voorlichtingsavond Vergeetachtig of dement?
Ben ik gewoon vergeetachtig of word ik dement? Hoe moet ik omgaan met vergeetachtigheid, of met een dementerende ouder, partner, buur of kennis?
Bij veel ouderen bestaat er angst voor dementie. Informatie over vergeetachtigheid kan een groot deel van deze zorgen wegnemen. Dinsdagavond 21 februari 2006 organiseert GGz Nijmegen een voorlichtingsavond met het thema ?Vergeetachtig of dement??. Op deze avond geven een sociaal geriater, een medewerker van de Stichting Alzheimer Nederland en een ervaringsdeskundige informatie over:
· Wat is vergeetachtigheid en wanneer spreek je van dementie?
· Het ontstaan en verloop van dementie.
· Wat kan ik zelf doen aan vergeetachtigheid?
· Hoe om te gaan met beginnende dementie?
Welkom zijn mensen met geheugenproblemen en betrokkenen (zoals partners, familie en buren), mantelzorgers en professionals. Tijdens deze bijeenkomst bestaat er de mogelijkheid om uw vragen te stellen. Een deskundig panel bestaande uit de sprekers en een medewerker van de Zorggroep Zuid Gelderland, beantwoordt uw vragen. Tevens zijn er folders, boeken en literatuurlijsten aanwezig.
De bijeenkomst is van 19.00 tot 21.30 uur en vindt plaats in het hoofdgebouw van GGz Nijmegen, Nijmeegsebaan 61 te Nijmegen. De toegang is gratis. Gezien de beperkte ruimte is reserveren noodzakelijk op ( 024-383 7777.