Zijn er hier meer mensen met demente familieleden in een gesloten afdeling van een verzorgingstehuis ?
Mijn moeder is door de medicatie (Haldol) tegen angstverschijnselen enorm afgetakeld en nauwelijks nog in staat te bewegen (en denken).
Maar het is de lichamelijk gezondheid waar ik me van afvraag in hoeverre je hier regelmatige zorg mag verwachten van een verzorgingstehuis.
Het verzorgingstehuis geeft aan één keer per week iets aan bewegingsgymnastiek te doen maar laat patienten de vrijheid hier niet deel aan te nemen.
Alleen is mijn moeder door de zware medicatiebehandeling erg afgezwakt en inactief en doet ze hier dus niet aan mee.
Een evaluatie van de verzorgingstehuis-fysiotherapeut geeft aan dat mijn moeder niet voor behandeling in aanmerking komt.
Heeft iemand anders hier ervaring mee hoe ik mijn moeder toch weer in zo'n bewegingsritme mee krijg en eigenlijk zelfs liever een paar keer per week een vorm van zo mogelijk persoonlijke bewegingszorg laat krijgen ?
Hoe afgezwakt ze ook is, ze kan haar armen en benen nog wel (op en neer) bewegen en dus lijkt mij een vorm van simpele spieroefeningen nog wel mogelijk.
Afgezien van het persoonlijk belang dat de familie heeft mijn moeder zo lang mogelijk goed te laten zijn en haar spieren niet geheel op te laten branden door inactiviteit zou het toch ook eigenlijk in het belang van het verzorgingstehuis moeten zijn om haar zo lang mogelijk behandelbaar (verschonen, bewegen, mobiliteit) te laten zijn maar ik merk daar helemaal niets van.
Het verzorgingstehuis maakt er zich naar mijn mening erg makkelijk van af door te stellen we bieden het één keer per week aan en als ze niet mee wil doen kunnen we daar ook niets aan doen. Ook de conclusies van de fysiotherapeut kunnen we maar moeilijk begrijpen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee ?
Hoe is de beweging/gymnastiek geregeld voor jullie dementerende/bewegingsgeremde familieleden ?
Welke zorg mag je van een verzorgingstehuis verwachten ?