eigen vermogen meenenem naar bejaardentehuis

• robert

Mijn moeder gaat binnenkort naar een bejaardentehuis en volledig in de zorg.

Hoe zit het nu met haar spaarcenten tbv een begrafenis etc.???

Wordt daar beslag op gelegd ??

Wat mag zij maximaal aan eigen vermogen hebben???

Waar kan ik dat vinden??

• Marijke77

In een verzorgingshuis betaal je een eigenbijdrage dat gebaseerd is op je inkomen, je spaargeld wordt daarin niet meegerekend. Dit kun je ook navragen bij de bewoneradministtratie ven het huis waar uw moeder gaat wonen. Deze gegevens kun je ook op google vinden.

• c.w.jansen

wanneer is de wet van kracht geworden en kan ik die tekst vinden waarin is vastgelegd dat bejaarden die naar een tehuis gaan hun eigen vermogen niet meer hoeven in te teren ??

• kees de vries

kunt u mij vertellen als iemand naar het bejaardehuis gaat of ze dan hun eigen vermogen eerst moeten opmaken of dat ze dat mogen behouden

• nicobaltus

Wat gebeurd er met een eigenvermogen als je naar een bejaardenhuis gaat.

• sander

goede morgen ,

mijn moeder gaat naar het bejaardenhuis -krijgt volledige zorg -ze heeft pensioen+- bruto 4000 euro in de maand

tevens ontvangst ze nog inkomen uit huuropbrengst +- bruto 1500 euros per maand

hoe wordt nu berekend wat ze moet gaan bijdragen aan deze zorg

zijn daar tabellen voor

en wat gebeurd er met haar opgebouwde spaargeld /cq bezittingen

• Marijke77

Volgens mij wordt er alleen naar inkomen berekent wat je aan eigen bijdrage moet betalen en blijft het bezit erbuiten.

• Joke

Inkomsten uit vermogen tellen wel mee, zoals huurinkomsten, dividend, rente etc

het vermogen zelf niet

Denk ook eens aan de mogelijkheid vermogen weg te schenken en

andere slimmigheidjes

Groet

Joke

• rob

wat is de situatie?