organisatie voor 'gezelschapsdames'?

• Hellen

Ik ken een oudere dame(83) in Hoogeveen die heel graag iemand in huis zou willen als ‘gezelschapsdame’ Dus hulp bij huishoudelijke zaken zoals koken, maar vnl samen dingen doen..scrabbelen..mee naar de kerk etc.Weet iemand een instantie o.i.d. die dit kan regelen, zodat je weet dat je een betrouwbaar persoon in huis haalt. De mogelijkheid bestaat om bij haar in te wonen op een eigen verdieping met woon/slaapkamer/keuken en badkamer. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

• Esmeralda

Beste Hellen,

Misschien kan Regeltante iets voor je betekenen. Kijk eens op www.regeltante.nl. Of anders op dit prikbord. Ik heb al diverse fijne gezelschapsdames voor mijn oude moeder gevonden. Succes ermee, Esmeralda

• Nancy

Beste Hellen,

Ik wil mij hiermee aanmelden als kandidaat voor de gevraagde functie van inwonende gezelschapdame cq verzorgster.

Ben 49 jaar oud en heb veel mensenkennis en ben dienstverlenend ingesteld.

Als je meer over mij wil weten mail dan even. vriendelijke groet Nancy

• Desi

Beste Hellen,

Ook ik heb interesse in deze functie. Ben 53 jaar, werk in de ouderenzorg. Voor meer info mag je mij mailen.

Vriedelijke groet,

Desi

• Hellen

Heel hartelijk dank voor de tip. We zullen er graag gebruik van maken.

Met vriendelijke groet,

Hellen

• Hellen

Beste Desi,

hartelijk dank voor jouw reactie. Het is aalemaal nog in de kinderschoenen, mijn vriendin weet niet goed hoe zij het eigenlijk wil hebben. Kun jij mij misschien een beetje uitleggen hoe jij eventueel te “werk”zou gaan wanneer iemand jou in huis neemt?

Hartelijke groet,

Hellen

• Hellen

Sorry Esmeralda, misschien heb ik jou wel een verkeerde reactie gegeven, ik ben niet zo goed in het computeren. Voor jouw tip wil ik je van harte bedanken,

met vriendelijke groet,

Hellen

• Hellen

Beste Nancy,

Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik moet je eerlijk zeggen, dat mijn vriendin voor zichzelf nog niet helemaal heeft bedacht “wat”zij nu precies wil en hoe dat dan in zijn werk gaat. Kun jij misschien vertellen hoe bij jou zoiets in zijn werk gaat, wanneer je bij iemand komt inwonen en dergelijke wensen heeft?

Alvast hartelijk bedankt,

Hellen

• Hellen

Beste Nancy,

Hoewel ik al wel heb gereageerd op jouw berichtje, stuur ik je toch nog even een mailtje apart met nadere informatie.

De betreffende vriendin is echt geïnteresseerd, maar we weten niet goed hoe we het moeten aanpakken.

Stel dat jij bij deze vriendin ( bijna 83 jaar en afhankelijk van een rollator) zou inwonen. Kan dat wat betreft jouw privé omstandigheden? Rijd jij auto? Zou het dan b.v. een “werkweek”van 36 uur worden en dan ingedeeld in verschillende tijdblokken? Zou je je vrije dagen op andere dagen dan het weekend kunnen nemen? Kun je eventueel deze vriendin begeleiden ( zondags) naar de kerk? Mijn vriendin vindt het heerlijk als er voor haar gekookt word en dan gezamenlijk eten. Ook zou je af en toe haar haren moeten krullen ( of met de krultang of met krulspelden) Dan weer een keertje erop uit gaan, zodat zij b.v. vrienden kan bezoeken, waarbij het belangrijk is, dat zij er wat aan heeft…

Enfin allemaal zulk soort dingen, begrijp je dat?

Zij woont in Hoogeveen, is dat ver van jou vandaan?

Hartelijke groeten,

Hellen

• Renata

Is het een idee dat één van jullie het ‘e-mailadres verstoppen’ hokje uitzet, zodat dit soort persoonlijke info ook in een persoonlijke mail naar elkaar verstuurd kan worden? ;)