Zorgzame gezelschapsdames en heren gezocht

• Barbara Verhey

Medio dit jaar is “Kwalitijd voor je ouders” in het leven geroepen.

Het doel van de organisatie is het welzijn van thuiswonende ouderen te verbeteren door zorgzame ZZP-ers in contact te brengen met ouderen die behoefte hebben aan extra tijd en aandacht.

Het welzijn van thuiswonende ouderen gaat ernstig achteruit door verdergaande overheidsbezuinigingen in de zorg. De ouderen van nu willen het liefst zo lang mogelijk in hun eigen huis en leefomgeving blijven wonen.

Het eigen socaiel netwerk van ouderen (kinderen, familie, buren) is in veel gevallen niet toereikend om díe extra tijd en aandacht te geven aan ouderen, wat juist de kleur aan hun leven geeft. Afnemende gezondheid, vereenzaming en rouwverwerking zijn helaas aan de orde van de dag bij veel thuiswonende ouderen.

Daarom zet “Kwalitijd voor je ouders” in heel Nederland zorgzame ZZP-ers in om ouderen te ondersteunen in alle dingen die het dagelijks leven met zich meebrengt.

Dus: bent u of kent u een oudere die behoefte heeft aan meer tijd en aandacht of mantelzorgondersteuning nodig heeft? Stuur en email naar: info@kwalitijdvoorjeouders.nl

Zorgzame ZZP-ers met hart, tijd en aandacht voor ouderen kunnen zich aanmelden via het emailadres hierboven.

Meer informatie is te vinden op: www.kwalitijdvoorjeouders.nl

Vriendelijke groeten,

Barbara Verhey

• patty gorissen

Hallo,

Bij deze zou ik graag meer informatie willen hebben betreffende het werken als gezelschapsdame.

Ik ben particulier verpleegkundige, wil nu eens iets anders gaan doen.

Het begeleiden van ouderen vind ik boeiend en geeft voldoening.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Patty Gorissen.

• Caroline

Hallo,

Ik heb al geruime tijd ervaring met ouderen en dementerende.

Mijn werkgebied is b/nl limburg.

Werk als gezelschapsdame

Bied het volgende aan> begeleiding naar ziekenhuis of anders, samen koken, boodschappen doen,

organiseren van uitstapjes of korte vakanties ‘reisjes naar het verleden’.

Probeer het thuiswonen te vergemakkelijken, verricht hand en spandiensten.

Neem familieleden ´klusjes´uit handen als deze bijv. ver weg wonen.

Heeft u interesse of vragen informeer dan vrijblijvend

Caroline

lunaysolatelier@hotmail.nl