Op zoek naar levensverhalen

  • Bas van der Veen

    Voor mijn scriptie-onderzoek ben ik op zoek naar een aantal mensen die ik zou mogen ondervragen over de loop van hun leven. De vragen gaan over de kindertijd, de tienerjaren, het volwassen leven, maar ook de tijd na het werkzame bestaan (voor diegenen die met pensioen zijn). Over de waarden en overtuigingen, maar ook over ervaringen.

    Voor mijn onderzoek ben ik nog op zoek naar:

    - Een in Nederland geboren en opgegroeide vrouw, die tussen de 51 en 70 is, en niet hoger dan een mbo-opleiding of het equivalent daarvan heeft.

    - Een in Duitsland geboren en opgegroeide man die ouder is dan 70 en pas na zijn 25e naar Nederland kwam, met niet hoger dan (het equivalent van) een mbo-opleiding.

    - Een in Frankrijk geboren en opgegroeide man die ouder is dan 70 en pas na zijn 25e naar Nederland kwam. Met minimaal het equivalent van een hbo-opleiding of hoger.

    - Een in Frankrijk geboren en opgegroeide vrouw die ouder is dan 70 en pas na haar 25e naar Nederland kwam, met niet hoger dan (het equivalent van) een mbo-opleiding.

    - Een in Frankrijk geboren en opgegroeide man die tussen de 51 en de 70 is en pas na zijn 25e naar Nederland kwam, met niet hoger dan (het equivalent van) een mbo-opleiding.

    - Een in het Verenigd Koninkrijk geboren en opgegroeide man die ouder is dan 70 en pas na zijn 25e naar Nederland kwam. Met minimaal (het equivalent van) een hbo-opleiding of hoger.

    - Een in het Verenigd Koninkrijk geboren en opgegroeide vrouw die ouder is dan 70 en pas na haar 25e naar Nederland kwam, met niet hoger dan (het equivalent van) een mbo-opleiding.

    - Een in het Verenigd Koninkrijk geboren en opgegroeide man van tussen de 51 en 70, die pas na zijn 25e naar Nederland kwam. Met (het equivalent van) een hbo-opleiding of hoger.

    - Een in het Verenigd Koninkrijk geboren en opgegroeide vrouw van tussen de 51 en 70, die pas na haar 25e naar Nederland kwam, met niet hoger dan (het equivalent van) een mbo-opleiding.

    Kent u iemand die aan een van deze beschrijvingen voldoet en die het leuk lijkt om mee te werken aan een eenmalig interview, dan ontvang ik graag een email op contact@basvanderveen.nl. Voor vragen kunt u me natuurlijk ook mailen.

    De interviews kunnen zowel online als face to face plaatsvinden. Voor online kunnen we gebruik maken van een chatprogramma, zoals Skype. Voor een face to face interview zoek ik de te interviewen persoon op, op een plek naar keuze.

    Ik hoor graag van u!

  • Mark

    Voor wie meer wil weten over levensverhalen, het zelf schrijven van een levensverhaal of cursussen levensverhalen en begeleiders. Er is nu een nieuwe startpagina over levensverhalen: levensverhalenstartpagina.

    Ook met informatie voor speciale doelgroepen: levensverhalen als therapie, voor ouderen e.a.